کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنيم؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

سوالاتي که بايد قبل از ازدواج بپرسيد

 چرا مي خواهيد ازدواج کنيد؟

برخي از افراد فقط مي خواهند ازدواج کنند زيرا "مجبورند" و اين دليل خوبي نيست. بنابراين بايد مطمئن باشيد که فرد کاملاً آماده و از نظر ذهني آماده ازدواج و مسئوليت هاي زندگي زناشويي است.

اگر آنها در تلاشند تا با جوابي پاسخ دهند ، شما مي خواهيد از تمام سوالات ديگر صرف نظر کنيد. اين سوالات مي تواند به افرادي که به دنبال "ترتيب ازدواج" هستند کمک کند

 نظر شما درباره بچه دار شدن چيست؟

فرزندان دليل اين است که اين روزها زوجين طلاق مي گيرند زيرا اين زوجين نظرات متفاوتي دارند و ممکن است نمي خواهند در يک زمان خاص فرزنددار شوند. و اختلاف نظر در اين مورد هميشه به طلاق ختم مي شود. بنابراين براي جلوگيري از اين درگيري در آينده مي توانيد ببينيد آيا آنها آماده بچه دار شدن هستند يا نه. و اگر تفکر آنها با شما مطابقت دارد.

اگر پاسخ آنها مثبت است و شما هم مي خواهيد بچه دار شويد ، سوال بعدي بايد اين باشد که چگونه مي خواهيد آنها را تربيت کنيد. اگر شما دو به آيين ها و فرهنگ هاي مختلف تعلق داشته باشيد ، اين نيز يک مسئله مهم است.

 

 

اهداف مالي شما چيست و چگونه مي خواهيد به آنها برسيد؟

پول شماره يک دليل است که اين روزها روابط دچار استرس مي شود. در حقيقت ، اين به نوعي دليلي است که منجر به طلاق نيز مي شود. از آنجا که همه ما مي دانيم امنيت مالي بسيار مهم است و شما بايد بدانيد که فرد از نظر مالي مستقل است يا خير و براي اين منظور بايد اين سوال را بپرسيد.

حتي اگر آنها در حال برنامه ريزي مشاغل يا کاري هستند که براي رسيدن به مکاني که مي خواهند به آن نياز به کمي زمان داشته باشند ، بايد اطمينان حاصل کنيد که آنها برنامه ريزي محکم براي آن دارند. علاوه بر اين ، تمرکز شما نبايد بر اين باشد که شخص مقابل چه چيزي بدست مي آورد بلکه نحوه مديريت پول و کنترل هزينه هاي خود بر اساس درآمد خود است.

 

چگونه تکه هاي خشن و درگيري ها را کنترل خواهيم کرد؟

هيچ رابطه اي وجود ندارد که تکه هاي خشن را پشت سر بگذارد و هيچ زوجي وجود ندارد که درگيري نديده باشد يا روزهاي سخت را تجربه نکند. اما مهم اين است که ، چگونه اين درگيري ها را کنترل خواهيد کرد؟ اين بايد اولين نگراني شما باشد. شما بايد ببينيد که آيا وقتي طرف شما درگيري ايجاد مي کند ، آيا طرف مقابل تمايل به کار دارد. يا آنها در روابط خود جايي براي اشتباه ندارند. فقط مطمئن شويد که با شخصي ازدواج مي کنيد که حتي در مواقع سخت نيز مي تواند با شما بماند.

 

نظر شما در مورد خانواده من چيست و آيا مشکلي نداريد؟

مشکلي نيست که کاملاً مانند خانواده همسرتان باشد اما اگر فرد قصد ندارد در برقراري رابطه با خانواده شما تلاشي کند ، مشکل از همين جا شروع مي شود. شما بايد بدانيد که آيا آنها با خانواده شما سازگار هستند يا خير. اين بدان معنا نيست که آنها بايد 100? آنها را دوست داشته باشند اما حداقل بايد کنار بيايند.

همچنين مي توانيد نظرات خود را در مورد خانواده هاي آنها به اشتراک بگذاريد. نکته اين است که ، شما بايد بپذيريد که آنها نيز جدا از زندگي شما خواهند بود و مهم اين است که شما دو نفر اين واقعيت را بپذيريد و سعي کنيد يک رابطه مناسب و معقول با همسران داشته باشيد.

 

در مورد مذهب و ارزش هاي انساني صحبت کنيد

ايمان و ارزش هاي اخلاقي ممکن است در اوايل ازدواج چندان مهم به نظر نرسند اما نقش دين و اخلاقيات از آنچه اکثر زوج ها تصور مي کنند مهم تراست.به گزارش برترين ها روانشناسان مي گويند بسياري از افراد وقتي درمي يابند که همسرشان از آنچه فکر مي کرده اند مذهبي تر است، يا در مي يابند همسرشان آنقدرها که مي خواهند مذهبي نيست، دچار اختلاف مي شوند. اين مساله وقتي جدي تر مي شود که بچه به دنيا مي آيد و بايد در مورد طرز تربيت او تصميم بگيريد. بنابراين حتما در مورد دين و ايمان و تاثيري که فکر مي کنيد بر زندگي شما خواهد داشت صحبت کنيد.

 

 

نظرات شما در مورد دين چيست؟

دين يکي از بزرگترين بخشهاي زندگي ماست و اگر کسي هستيد که از يک دين خاص هستيد و نمي خواهيد در آنها دخالت کند يا مي خواهيد آنها بخشي از آداب و رسوم شما باشد ، در اين زمينه همه چيز را روشن کنيد شروع کنيد

نظرات آنها در مورد دين مي تواند براي روابط آينده شما مهم باشد. بديهي است که اگر نمي توانيد فقط به خاطر شما به دين و فرهنگ خود احترام بگذاريد ، ازدواج با آنها فايده اي ندارد. همچنين مي توانيد بحث کنيد که در عروسي چه مراسمي انجام مي شود و کدام ازدواج مذهبي را انجام خواهيد داد. (امروزه شما در واقع مي توانيد دو مراسم داشته باشيد که نمايانگر هر دو دين شما باشد).

 

 آيا بدهي داريد؟

بازهم يک سوال قبل از ازدواج مربوط به امور مالي ، اما بسيار مهم است زيرا همه بدهي هاي آنها پس از ازدواج بدهي شما خواهد بود. اگر يکي از شما بدهي زيادي داشته باشد ، مي تواند در مسائل مالي آينده شما تأثير بگذارد و ممکن است بخواهيد قبل از سرمايه گذاري در چيزي ، دو بار فکر کنيد. همچنين سياست هايي وجود دارد که در صورت بدهي بزرگ شريک زندگي خود ، وام را دريافت نمي کنيد.

 

 

 به چه مقدار زمان تنها نياز داريد؟

اين سوال مستقيماً منعکس کننده ماهيت آنها و اينکه آيا آنها درون گرا هستند يا برون گرا هستند. مهم است که بدانيد به چه مقدار زمان تنها احتياج دارند و آيا قادر به آنها هستيد و بالعکس. شما همچنين از آنها مي پرسيد که آيا مشکلي ندارند که در کنار دوستان شما باشند و با شما به مهماني هاي شما بروند يا اينکه آنها مي خواهند در کنار افرادي که واقعاً مي شناسند باشند.

 

 آيا چيزي وجود دارد که از گفتن آن ترس داشته باشيد؟

در زندگي زناشويي جايي براي اسرار وجود ندارد. بنابراين خوب خواهد بود اگر شما دو نفر از اسرار يکديگر و ترس هاي يکديگر آگاه باشيد. بنابراين اين سوال به طور غيرمستقيم نشان خواهد داد که شما مي خواهيد از اسرار آنها مطلع شويد و آنها نبايد در اين مورد ترديد داشته باشند.

 

 آيا آينده ات را با من مي بيني؟

اتلاف وقت يکديگر هيچ فايده اي ندارد ، بنابراين صريح باشيد و از آنها بپرسيد آيا آنها واقعاً آينده اي را با شما مي بينند يا خير.





:: برچسب‌ها: اهداف مالي,آداب و رسوم, ارزش هاي اخلاقي,برون گرا ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: